miercuri, 7 februarie 2018

Recenzie: Elias și spioana cărturarilor de Sabaa Tahir


Titlu original: An Ember in the Ashes
Gen: fantasyyaromance
Editura: YoungArt
An apariție: 2015
 Număr de pagini: 497
Rating:
Cartea poate fi achiziționată de aici.


"Viața este alcătuită dintr- grămadă de momente care nu înseamnă nimic. Și pe urmă, într-o bună zi, apare o singura clipa care schimba toate secundele ce-i urmeaza. O astfel de clipa a fost atunci când a strigat Darin. A fost un test de curaj, de forță. Și l-am picat."
            

 Cartea este un sf nemaipomenit de reușit. Mi-a intrat direct la inimă cum de mult, nicio cartea nu a mai făcut-o. Combină dragostea cu fantasticul într-un fel în care eu nu mă așteptam niciodată. A ajuns în topul cărților mele preferate, după doar câteva pagini.

 O avem în centrul atenției pe Laia, o cărturăreasă obișnuită care locuiește alături de bunicii și fratele său, dar toata lumea îi este dată peste cap în timpul unei razii de-a războinicilor, unde își pierde chiar și singurele rude aflate în viață pe care le mai are, totul până la fratele ei care este răpit. Și așa, Laia, se vede implicată într-o misiune sinucigașă contra celor mai cruzi adversari.


 M-a fermecat extraordinar de tare curajul pe care îl avea Laia, după cum ar spune multe persoane din carte:"Ești o persoană curajoasă, așa cum a fost și mama ta. Îmi plăcea foarte mult de ea pentru că, indiferent de situație, ea nu se lăsa doborâtă de faptul că era o slugă pentru dușmani doar spre binele fratelui său.


"Întuneric. Lumină. Ziua a patra. Curând după aceea, ziua a cincea. Oare de ce le mai număr? Zilele nu mai contează. Sunt în iad. Un iad făcut de mine însumi, pentru că sunt hain. La fel de hain ca mama. La fel de hain ca orice Mască în stare să-și petreaca viața desfătându-se cu sângele și cu lacrimile victimelor ei "
 Cartea este scrisă din două perspective, cea a lui Elias și cea a Laiei iar asta m-a ajutat foarte mult, pe lângă faptul că e un bonus, după părerea mea, pentru că te ajută foarte mult să înțelegi sentimentele, mult mai detaliat ale celor două personaje, care nu ar fi la fel dacă cartea ar fi scrisă dintr-o singură perspecitvă.

Per total, este o carte foarte bună, care merită citită și savurată pentru că este o lectură nemaipomenită, își merită pe drept toate laudele, la fel și cele cinci steluțe din partea mea.
Share: