sâmbătă, 11 noiembrie 2017

Recenzie: Fabuloasa poveste a lui Joshua Perle de Timothee De Fombelle

Titlu original: Le Livre de Perle
Autor: Timothee De Fombelle
Gen: Yafantasylove story
Editura: Youngart
An apariție: 2014
Număr de pagini: 260
Rating:
Cartea poate fi achiziționată de aici. 
"Imaginarul fiecăruia este pentru mine unic și imposibil de duplicat. Un refugiu, un sanctuar intim. În mintea fiecăruia dintre noi - fiare stranii, un ierbar și neamuri minuscule, dar nu suportăm zânele sau spuridușii care se plimbau de la un cap la altul ca păduchii. De ce ai accepta să ți se impună creaturi inventate de alții?

            

  O care superbă, cu care simți că trăiești cu adevărat pe parcursul lectrurii, simți cu adevărat că trăiești alături de băiețelul rătăcit care cu pași timizi, îl găsește pe miraculosul Joshua Perle.  Astfel, aflând frumoasa poveste de viața a unui rege, rătăcit pe tărâmul nostru plictisitor, încercând să se întoarcă acasă în lumea lui cu ajutorului unu simplu obiect "portal".



  Mi-a plăcut foarte mult faptul că povestea este scrisă pe timplul celui de-al doilea război, asftel reînprospătându-mi memoria despre ce s-a întamplat acolo. Deși descrisă într-un mod foarte magic, iar, prin foarte magic mă refer la stilul autorului care este unul special, prin care reușește să facă o descriere foarte frumoasa a locului, astfel, inducându-ne mult mai bine  în lumea din care a plecat Illian. Illian este fiul lui Perle sub așa zisul nume de Joshua care nu era al lui de fapt.
  Ce m-a deranjat puțin a fost faptul că autorul a creat foarte multe personaje, care, după părerea mea mi-au îngreunat puțin cititul. Însă, asta nu m-a făcut să-mi displacă cartea.

"De câte ori spune cineva ,,Eu nu cred în poveștile cu zăne", undeva o zână mică moare."
  Aș putea să spun că această poveste m-a ajutat foarte mult, pe parcursul lecturii parcă retrăind basmele mele preferate pe care mi le spunea bunica la gura sobei, dar, aș putea să spun că mi-a și deschis ochii într-un mod magic, m-a făcut să cred și în alte lumi, m-a făcut să vreau să trăiesc și altundeva decât în realitatea plictisitoare în care trăim noi, oamenii, iar eu cred că de asta avem nevoie noi, de speranță. Joshua Perle e o poveste vie în sine. 

  Nu cred că am mai citit pâna acum o astfel de care care să aibă o putere atât de mare asupra mea și cred că ar trebui să fie citita de persoanele de toate vârstele, este la fel de potrivită și la 12 ani, cât și la 60. Este genul de care din care chiar ai ceva de învățat doar dacă știi să privesti dincolo de fapte și cuvinte.
  Toate acestea m-au făcut să vreau să-i dau din inimă cinci steluțe pe Goodreads și cred că este singura carte care a luat cu adevărat și merită din plin mai mult decât maximul de pe Goodreads.
Share: